My Time

torsdag 8 april 2010

My Friend Ikaros - The DJ

How about that...I have this friend..his name is somtimes IKEAros haha... but actually it is Ikaros. He is one of the nicest and kindest people I know. He is an excellent DJ. Well thats what I think and many more, but he doesnt. So then I have to point out that he actually is and he has an excellent taste for music.I also think that he Loves being a DJ so I hope that he will get a lot of offers to be a DJ so he can do what he Loves.

So why is he good ? Well he has an feeling for the people and plays what he thinks the crowd needs. If there is romance going on then he supports that immediately when he spots it. He is the master of V3 Theres comes slow and Lovely song, when you need it the most ;-). He remembers what people like so the tries to get each one atleast one song that they Love... I did loose a song from way back in the past and then he kinda by accident played it an I am very grateful. Here it is the SONG

Hope he finds his way back to be a DJ. I will keep my eyes open and come to any place where he plays.

/Styxl

10 kommentarer:

  1. Det är ju så himla många fester jämt och ständigt ..
    Kör inte Bällan så får Ikaros DJa hos oss på udden !! Han har rättigheter att byta stream så är vi inte där får han gärna köra där ändå :)

    Men som han säger .. Det finns så många DJ's men han själv är fantastisk på att veta vilka låtar vi vill höra !Kram till Ikaros :)

    Kram till dig Styxl som oxå är en fantastisk människa :)

    SvaraRadera
  2. och numera har IKA rocker Tattoos:)under ögonen..
    men det är dags att förnya DJ kostymen snart Hör du de Ikaros!
    hälsar din stylist Zigga

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig Styxl, Ikaros är öppen och lyhörd.
    Jag pratade med Ikaros häromdagen, blev väldigt förvånad att han lagt av som DJ.
    Vi får väl fixa lite spontana happenings ;P

    SvaraRadera
  4. ja jag hoppas han kommer tillbaka. Han var DJ på min första inflyttningsfest i second sweden...

    SvaraRadera
  5. sorry jag håller inte med han spelar bara musik från 89 och bak aldrig nåt nyare. det var kul i början men iaf jag kräver förnyelse i musiken annars tröttnar jag. men svensklägret är ju glada för 80 tal... visst kul men inte varje gång....

    SvaraRadera
  6. Jahapp...inte ska vi starta en sån"icke hållbar" diskussion.
    Naturligtvis ska man väl variera sina DJs och alla har sina olika stilar. Det råder väl inget tvivel om...Så det gör ju inte Ikaros till en dålig DJ, tvärtom. Hur menar jag nu ?
    Jo = Jag tycker att det där är upp till den som hanterar sin verksamhet att kommunicera sina behov till den DJ man anlitar. Dessutom man har väl inte samma band hela tiden om man kör live musik ? Sen så får man väl som alla andra ha en diskussion och ställa önskemål och ge feedback. Det gör defintivt inte en DJ dålig, att dom har en egen stil om man inte framställer några krav och behov som uppdragsgivare. Däremot uppstår det ju frågetecken för kommunikationen, om man inte lyckas kommunicera sina önskemål..eller hur ? Om man efter en öppen diskussion sen inte fortfarande kommer överens så kanske det kan uppstå frågetecken. Och som du säger om "svensklägret" gillar 80tal så blir det ju automatisk så att en lyhörd och duktig DJ (utan instruktioner) uppfattar detta och ger publiken det dom vill ha ;-)
    Kommunikation är ju alltid viktig i alla relationer..inte bara kärlek..(Voila där räddade jag mitt relationstema (enligt Blanche *L*))

    Puss & Kram
    //Styxl (Diplomaten?)

    P.S.(tyxl) Haha full koll...exakt 89 det var gulligt exakt *ASG* D.S.(tyxl)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker du lyckas väldigt bra i din diplomati,, Styxl Kudos för det!
    Jag gillar OLIKA stilar.Olika sorter, olika åsikter, olika DJs ..
    Massor av nytt är fantastiskt bra.. sen har jag en med mej som är förtjust i obskyra band från typ 68..som INGEN hört förr, och en del är bara konstigt av dessa och själv gillar jag allt utom ,, Ja det vet ni redan..
    (Rammstein hör till hatobjekten),
    men det är jag..andra tycker annat
    Fram för mångfald!

    SvaraRadera
  8. Ikaros spontanDjade på udden efter Havens party men vi var bara 4 där ;) .. Inte konstigt eg. för då var kl. halv 4 eller nåt :P

    Och vilken tur att vi alla tycker olika annars fanns det ju bara en musikstil !

    SvaraRadera
  9. Härligt...Stort hjärta på alla vänner :-)

    En NOT: Nu e det så att jag har ju skrivit om vännen Ikaros DJ: ande.. Annan "sandlåde verksamhet" väljer jag att inte kommentera.

    //Styxl

    SvaraRadera
  10. Den sandlådeverksamheten kan knappast bli lägre ..

    Kram på dig " Granne " :)

    SvaraRadera