My Time

onsdag 28 april 2010

"dom ljög och bedrog oss med sanningen" ;-)

ingenting
lyrics: J. Berg
music: J. Berg

i Hagnesta Hill
blinkar TV-ljusen
jag gör vad jag kan
drömmer mig bort
i Hagnesta Hill
bland dom identiska husen
rycker vi till
reklamen avbryts för sport

ingenting
först kom ingenting
sen kom ingenting
sen kom ingenting
men ingenting, är ingenting
dom djävlarna tog oss
en efter en
dom ljög och bedrog oss
med sanningen
dom djävlarna tog min älskning, där
från krönet av kullen kan jag se
min förlorade värld

jag ska göra nånting
jag ska slå er med häpnad
gå över en gräns
jag ska bryta mig ut
jag älskar dig så
som att vara beväpnad
och under belägring
kan jag skjuta dig ut

ingenting
först kom ingenting
sen kom ingenting
sen kom ingenting
men ingenting, är ingenting
dom djävlarna tog oss
en efter en
dom ljög och bedrog oss
med sanningen
dom djävlarna tog min älskning, där
från krönet av kullen kan jag se
min förlorade värld

ingenting
först kom ingenting
sen kom ingenting
sen kom ingenting
men ingenting, är ingenting
dom djävlarna tog oss
en efter en
dom ljög och bedrog oss
med sanningen
dom djävlarna tog min älskning, där
från krönet av kullen kan jag se
min förlorade värld

6 kommentarer:

  1. Textraden...dom djävlarna tog min älskning, där
    låter som...dom djävlarna tog min restaurang om du lyssnar noga :)
    För övrigt kan jag bara säga...KANONERS!!

    SvaraRadera
  2. haha du har nästan rätt...definitivt inte Älskling...nån hybrid version mitt emellan Älskling och reatsurang...låter det definitivt som..3e gången hör man "Älskling" dock..Sicka retstickor va ;-)

    Komplett låt och säger allt just idag...*S*

    SvaraRadera
  3. Förlåt Lens för sent svari-...RL har varit tufft denna vecka.
    Jo den låten passar bra när man i en argumentation (just den dagen) blir hotad med "sanningen" (som jag hjärtligt välkomnar) och när den sen sanningen inte kommer fram ändå, för att den kanske inte egentligen var så angenäm för motparten. Så tanken var ju att jag "ljög och bedrog dom med sanningen" liksom. Jag försöker alltid att leva så att jag inte behöver vara rädd för offentligheten. Jag tar den smällen..oavsett vad jag sagt. Härlig mening i den låten tycker jag...Hur som helst en bra uppföljare till förr inlägget och dessutom en fruktansvärt bra låt.
    //Jari

    P.S. "Skulle det hetta till så publicerar jag gärna mina IM, men som sagt så länge det inte behövs så står jag stark med vetskapen om att jag inte gjort något som är fel, så är ett faktum att IM är personliga. Det är en stark princip jag har. Jag är ju dock människa så även jag gör fel..och det försöker jag kolla upp innan jag vet "säkert" att jag inte gjort nåt fel. Att mitt behöv är att dubbelkolla (För min egen skull) kanske inte faller alla i smaken är väl nåt man får ta. Inget jag ångrar alls.". D.S.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker så illa om de som publicerar IM på bloggar. Jag läser inte bloggar för att få reda på vad folk har sagt till varandra för det skiter jag fullkomligt i. Jag läser bloggar för att ibland få nya ideer till mitt SL eller få lära mig något nytt vilket jag gör när jag läser vissa bloggar:)
    Du är min vän så din blogg läser jag ibland och jag har sett att du är i en dispyt med några vilket är så synd. Du är en fin människa Jari och du vet att jag gillar dig!

    Puss på dä!

    Kram Lena/Lensi

    SvaraRadera
  5. Du behöver inte oroa dig ;-) Jag är klar med det där..bara försvarar mig. Det är en storm i ett vattenglas och helt onödigt egentligen. Men ibland måste väl folk få ut sina aggressioner....sen är det väl bra med det ;-)
    Tycker du är en härlig och fin människa Lensi ;-)
    Kram
    /Styxl

    SvaraRadera